۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
اگر حساسیت لیگ به اینجا نمی رسید، شاهینی ها اعتراض نمی کردند

اکبرزاده: قویا با تغییر در برنامه اعلام شده مخالفیم

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک می گوید: اگر حساسیت لیگ به اینجا نمی رسید، شاهینی ها اعتراض نمی کردند
کد خبر: ۹۵۶۴۹
یه گزارش «دی اسپورت»؛ طی چند روز اخیر مصاحبه های گوناگونی از مدیران و اعضای کادرفنی باشگاه شاهین بوشهر در رسانه های مختلف مبنی بر تغییر در برنامه بازی هفته آخرشان منتشر شده است. به همین دلیل با مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک به عنوان یکی از مدعیان صعود تماس گرفتیم که ماحصل این گفتگو را در زیر می خوانید.

سعید اکبرزاده، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در مورد شرایط تیم تحت مدیریتش به خبرنگار دی اسپورت گفت: تیم ما در شرایط خوبی قرار دارد، به طوری که تا امروز طبق برنامه ریزی که در مورد پرداختی ها داشتیم، کارمان را انجام دادیم و از لحاظ تیمی نیز در بهترین شرایط به سر می بریم و شکر خدا بازی به بازی پیش می رویم تا انشالله بتوانیم با صعود به لیگ برتر هدیه خوبی به هواداران مان بدهیم.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در مورد درخواست باشگاه شاهین گفت: اولا که دوستان ما در شاهین خیلی دیر به این فکر افتادند که به این موضوع اعتراض کنند و اگر هم اعتراضی بود باید در نیم فصل به این قرعه اعتراض می کردند. اینکه الان در حالی که سه یا چهار هفته به پایان لیگ مانده بخواهیم برنامه مسابقات را تغییر دهیم خیلی دیر و تقریبا نشدنی است.

وی ادامه داد: منطقی این بود که شاهینی ها پیگیری و جدیتی که حالا برای تغییر برنامه سازمان لیگ دارند را در نیم فصل انجام می دادند که باقی تیم ها هم آمادگی این موضوع را داشته باشند و حالا که بازی ها به اینجا رسیده اصلا زمان مناسبی برای اعتراض و تغییر برنامه بازی ها نیست.

اکبرزاده در مورد حرف شاهینی ها که اعتقاد دارند اگر در هفته آخر به میدان نروند موجب ایجاد شائبه مبنی تبانی می شود، گفت: نه اصلا بحث این چیزها نیست. سازمان لیگ در ابتدای فصل یک برنامه ریزی کرده که با خارج شدن دو تیم از جدول این برنامه تغییر کرد و همان زمان به همه تیم ها این موضوع را اعلام کرد.  حتی در همان زمان هم یک سری شایعاتی مطرح شد که ممکن است این برنامه ریزی تغییر کند ولی در نیم فصل دوستان بررسی کردند و دیدند عملا چنین موضوعی امکانپذیر نیست زیرا ممکن است یک تیم چهار هفته پیاپی در خانه یا بالعکس خارج از خانه بازی داشته باشد که به همین دلیل این کار انجام نشد. الان هم زمان مناسبی برای تغییر برنامه اعلام شده نیست و قطعا هم تغییر نخواهد کرد.


مدیرعامل باشگاه شاهین با بیان اینکه با تغییر در زمان بازی ها مخالفیم گفت: ما در جلسه ای که قبل از عید در سازمان لیگ با حضور مدیران عامل تیم ها برگزار شد، قویا اعلام کردیم که با هر تغییری در برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ مخالفیم. ما این هفته باید در مقابل ملوان به میدان برویم و هفته بعد با قرعه استراحت مواجهیم. این کار شده و کاری هم نمی شود انجام داد. به نظر من اگر حساسیت بازی ها به این سمت نمی رفت شاید الان باشگاه شاهین هم به این موضوع اعتراض نمی کرد. حالا که کار به اینجا رسیده بهتر است به کارمان ادامه دهیم تا فصل به پایان برسد.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم ادامه داد: این برنامه تغییر نمی کند و اصلا شدنی نیست، زیرا نه تنها تیم های بالای جدولی بلکه تیم های پایین جدولی هم به این موضوع واکنش نشان خواهند داد. به طور مثال در صورت تغییر برنامه از پیش اعلام شده، تیم های در خطر سقوط هم می گویند اگر آن فلان هفته به ما استراحت نمی خورد شاید ما می بردیم یا نمی باختیم. پیشنهاد من به مدیران شاهین این است که با این اتفاق کنار بیایند زیرا مطرح کردن این موضوعات سازمان لیگ را در معذوریت قرار می دهد و آنها هم نمی توانند جدول مسابقات را دست بزنند و این موضوع باعث تنش می شود.

اکبرزاده در مورد بحث داوری ها گفت: نمی خواهم بگویم آلومینیوم تیمی بوده که بیشترین ضربه را از اتفاقات داوری خورده ولی یکی از تیم هایی بوده که از اشتباهات داوری متضرر شده است. به طور مثال در بازی برابر گل گهر برای سیرجانی ها پنالتی گرفتند و دروازه بان ما پنالتی را گرفت ولی داور دستور به تکرار داد و توپ گل شد، آن هم پنالتی که مضحکه خاص و عام شد و همه کارشناسان داوری گفتند که این اصلا پنالتی نبود که شما گرفتی آقای داور یا در بازی برابر خونه به خونه در دقیقه ۸۷ برای ما پنالتی گرفته شد، پنالتی مان گل شد ولی داور دستور به تکرار داد و در تکرار پنالتی مان گل نشد یا در بازی برابر مس رفسنجان در دقیقه چهار یک پنالتی صد در صد به سود ما اتفاق افتاد ولی داور پنالتی نگرفت. این موضوعاتی است که پیش می آید. ما درخواست کردیم، اعتراض هم کردیم و سازمان لیگ هم در حد توانش دارد انجام می دهد. حالا من نمی دانم منظور دوستان از بیان این موضوعات چیست.

مدیرعامل اراکی ها در پایان در مورد اینکه آیا لیگ یک پاک برگزار می شود، گفت: نمی توانم قویا این موضوع را تایید یا تکذیب کنم ولی باب شده که برخی تیم ها برای تیم هایی که باید مقابل رقیبان شان به میدان بروند پاداش می گذارند. به طور مثال تیمی که در طول فصل با مشکلات مالی زیادی مواجه است، پیش از بازی برابر ما می روند در هتل المپیکی اردو می زنند که حتی تیم هایی چون استقلال و پرسپولیس هم شاید برای برپایی اردو در چنین هتلی با مشکل هزینه مواجه باشند. یا بازیکن حریف به ما می گوید که فلان تیم برای اینکه شما را ببریم برای ما پاداش گذاشته است. این چیزها وجود دارد و اتفاق می افتد ولی خدارا شکر ما خودمان را درگیر این مسایل نکرده و نخواهیم کرد و در تقدیری که برای ما مشخص شده دست نمی بریم.