۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

فرکی: ما را موش آزمایشگاهی کرده‌اند

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: ما را موش آزمایشگاهی کرده‌اند، چرا باید ما تاوان اشتباهات داوران را بدهیم.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۹
به گزارش وب سایت دی اسپورت، حسین فرکی پس از شکست پیکان مقابل نساجی در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال با انتقاد از داوری این بازی اظهار داشت: اگر داور سال اولی است که در لیگ برتر قضاوت می‌کند، دیدار تیم های صدر جدولی مانند سپاهان را بگذارند قضاوت کند، چرا تیم‌های انتهای جدولی را می‌دهند؟ چرا ما همیشه آن طرفی غش می‌کنیم؟ ما را موش آزمایشگاهی کرده‌اند. بعد وقتی نمی توانید بازی را جمع کنید مدام کارت زرد می‌دهید. کارت هم که می دهند، اشتباه است. باید بازیکن حریف اخراج می‌شد، بازیکن ما را اخراج کردند.

وی ادامه داد: پنالتی ای که باید به ضرر ما نمی‌گرفت، گرفت و برعکس برای ما باید می‌گرفت، نگرفت. اشتباه داوری که دیگر مشخص است و بین خودشان دعوا شده است. در هتل آزادی برای چه دعوا شد؟ سابقه نداشته است که در یک نیم فصل آنقدر اشتباه تاثیرگذار داوری وجود داشته باشد.

فرکی تاکید کرد: چرا ما باید تاوان این اشتباهات را بدهیم. ما که نه پول داریم، نه تماشاگر و نه زور. دلمان به یک عدالت خوش است و عدالت هم که وقتی دستخوش این اتفاقات می‌شود، جواب این جوان‌ها را چه باید بدهیم. یک اشتباه تاثیرگذار هم برای سه امتیاز کافی است. به هرحال این درد ما است و حرف هم بزنیم محروم و جریمه می‌شویم. نمی‌شود کاری کرد. ما امروز بازی را فقط به داور باختیم.

وی ادامه داد: چرا این داور را برای بازی پیکان می‌گذارند؟ مگر ما انتهای جدولی نیستیم. مگر حساسیت فقط برای صدر جدول و قهرمانی است؟ چیدمان داوری یک بحث روحی و روانی ایجاد می‌کند. قبل از بازی از طهماسبی پرسیدم که آیا قضاوت داشته است، چون من او را نمی‌شناختم. 

سرمربی پیکان گفت: سال‌ها در این فوتبال حرمت نگه داشتیم و صحبتی نکردیم و باز هم نگه می‌داریم. آنها هم از قشر زحمت کش ما هستند نمی‌خواهم بگویم فوتبال ما در سطح اروپا است و داوری مان در حد محلات، نه همه چیز فوتبال ما به هم می‌خورد. منتها کسانی که در راس کار هستند رسیدگی و توجه نمی‌کنند. چیدمان را باید درست انجام دهند و به ما به عنوان موش آزمایشگاهی نگاه نکنند. نباید نتیجه این همه احترام گذاشتن به داوران، مربیان، مدیران نتیجه‌اش این باشد.

وی گفت: یک اشتباه باعث می‌شود که آبرو حیثیت یک مربی و تیم از بین برود. در صحنه ای که پنالتی گرفته شد، بازیکن ما توپ را زد و بازیکن حریف بعدا خودش را انداخت و داوری سوت زد. در نیمه دوم گلر حریف پای بازیکن ما را زد، اما داور پنالتی نگرفت. چرا ما باید تاوان بدهیم؟ به هرحال من خیلی از این شرایط ناراحت هستم. نگاه‌ها به ما که در پایین جدل هستیم باید دقیق‌تر باشد. لیگ برتر جای کسب تجربه و آزمون و خطا نیست. باید داوری را انتخاب کنند که بازیکن بپذیرد. چرا آنها را برای تیم‌های بالای جدول نمی‌گذارید. مطمئن باشید که در بازی بعد هم همین اتفاق می‌افتد و اگر همین نگاه باشد، سرنوشت تیم‌ها دست خودشان نیست.