۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
احتمال کاهش سهمیه سقوط در لیگ دو؛

فوری؛ چهارمین تیم سقوط کننده لیگ دو با پلی‌آف مشخص می‌شود!

به احتمال فراوان سهمیه تیم‌های سقوط کننده در فصل جاری لیگ دو کاهش یابد.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۱
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ در شرایطی که بر اساس آیین نامه مسابقات لیگ دو به استثنای شرایط خاص بایستی ۴ تیم (۲ تیم از گروه نخست و ۲ تیم از گروه دوم) از این رقابت‌ها به لیگ سه سقوط می کردند اما گویا در فصل جاری با توجه به وجود شرایط خاص چون عدم حضور شهرخودرو در دو مسابقه متناوب فصل جاری لیگ یک و سقوط این تیم به دو رده مسابقاتی به احتمال فراوان سهمیه تیم‌های سقوط کننده عملا از ۴ به ۳ تیم کاهش یابد.

در فصل جاری لیگ دو تیم ماشین سازی تبریز به دلیل عدم حضور در دو مسابقه متوالی از گروه نخست این رقابت‌ها، طبق آئین نامه انضباطی مسابقات به دو رده مسابقاتی سقوط داده شد تا این تیم به عنوان یکی از ۴ تیم سقوط کننده از لیگ دو به دسته پایین‌تر لقب بگیرد اما در ادامه سقوط شهرخودرو از لیگ یک به دو رده مسابقاتی معادلات تعداد سهمیه تیم‌های سقوط کننده در لیگ دو را بهم زد چرا که سقوط دو رده مسابقاتی شهرخودرو سبب شد تا این تیم هم به عنوان یک تیم سقوط کننده از لیگ دو به دسته پایین‌تر محسوب شود.

از سوی دیگر تیم مس نوین کرمان با قرارگیری در قعر جدول گروه دوم و با توجه به اختلاف امتیازی با تیم سیزدهم به عنوان سومین تیم سقوط کننده از لیگ دو به لیگ سه لقب گرفت تا در نهایت سرنوشت آخرین تیم سقوط کننده در دو هفته پایانی مشخص شود.

اکنون با توجه به سقوط ماشین سازی تبریز، شهرخودرو و مس نوین کرمان از لیگ دو باید یک تیم دیگر به عنوان آخرین تیم از لیگ دو به لیگ سه سقوط کند. در حالت طبیعی اگر تیم ماشین سازی تبریز را به عنوان تیم چهاردهم جدول گروه نخست و تیم مس نوین کرمان را قعرنشین گروه دوم حساب کنیم قاعدتا باید تیم‌های سیزدهم جدول نیز به لیگ سه سقوط کنند اما سقوط شهرخودرو سبب شده تا مشخص نشود چهارمین و آخرین تیم سقوط کننده کدام تیم و از کدام گروه خواهد بود.

بر این اساس شنیده می شود با توجه به سقوط شهرخودرو از لیگ یک به لیگ دو در هفته‌های ابتدایی و نظر به اینکه این تیم در قرعه کشی شرکت داده نشده بود که مشخص گردد در کدام گروه از لیگ دو قرار می‌گیرد سازمان لیگ قصد دارد برای تعیین چهارمین تیم سقوط کننده بین تیم‌های سیزدهم دو جدول بازی پلی‌آف برگزار کند.

در صورتیکه طرح مدنظر سازمان لیگ برای تعیین آخرین تیم سقوط کننده از لیگ دو اجرایی شود، تیم ویستاتوربین که پیش از این سقوط آن را قطعی می دانستیم شانس مجددی را بدست خواهد آورد تا سهمیه خود را در رقابت‌های لیگ دو حفظ کند.

البته گفته می‌شود راهکارهای دیگری نیز برای تعیین چهارمین تیم سقوط کننده وجود دارد که باید منتظر ماند و دید در نهایت هیئت رئیسه سازمان لیگ چه راهکاری را برای تعیین آخرین تیم سقوط کننده انتخاب خواهد کرد‌.