۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
این تیم همه چیز داشت غیر از مالک و مدیر؛

چوکا آسانسور جدید فوتبال ایران!

تیم فوتبال چوکای تالش به صورت رسمی به رقابت‌های فصل آینده لیگ دو سقوط کرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۴
چوکا آسانسور جدید فوتبال ایران!
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ رقابت‌های لیگ یک با برگزاری مسابقات هفته سی و سوم پیگیری شد که در یکی از دیدارهای مهم این هفته دو تیم قعر جدولی خلیج فارس ماهشهر و چوکای تالش برابر یکدیگر صف آرایی کردند. این دیدار که به دلیل مشکل نور ورزشگاه شهدای ماهشهر و به درخواست باشگاه میزبان در ورزشگاه شهدای نفت گچساران برگزار شد در نهایت به سود شاگردان موسی قنواتی پایان یافت.

چوکایی‌ها که با توجه به 6 امتیاز باقی مانده در دو هفته پایانی و اختلاف 5 امتیازی با تیم پانزدهم جدول در صورت برد در بازی امروز و شکست شهرداری همدان مقابل سایپا کماکان می توانستند بر روی کاغذ شانس بقا داشته باشند اما در جدال امروز قعر جدولی ها با نتیجه عجیب 4 بر دو مغلوب شدند تا با این نتیجه در فاصله یک هفته به پایان رقابت‌ها سقوط‌شان به دسته پایین تر قطعی شود.

چوکا به مانند نخستین سال حضورش در لیگ یک وضعیت فوق بحرانی را به لحاظ مالکیتی و مدیریتی تجربه کرد به طوری که وجود مشکلات و عدم ثبات مالکیتی، مدیریتی و مالی در این باشگاه شمالی؛ ضمن اینکه بر روی نتایج این تیم تاثیر منفی گذاشت سبب شد تا در طول فصل مسئولان تالشی مالکیت این باشگاه را به اشخاص و گرو‌ه‌های مختلف واگذار کند و بدنبال آن راس نیمکت این تیم نیز به صورت مداوم در حال تغییر و دست به دست شدن بین مربیان باشد.

قهرمانی و صعود طی دو فصل مختلف در لیگ دو و سقوط و بازگشت این تیم به دسته پایین‌تر پس از یک فصل حضور در لیگ یک طی دو دوره لیگ یک سبب شد تا چوکا به عنوان یکی از پرهوادارترین تیم استان گیلان به آسانسور جدید در فوتبال ایران تبدیل شود که با وجود تجربه صعود و قهرمانی در لیگ دو و حضورش در لیگ یک به دسته پایین‌تر سقوط کرده است.