۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
در واگذاری سهام باشگاه باید ۵ مورد رعایت شود؛

خوشه طلایی فعلا مجاز به انتقال امتیاز نیست!

باشگاه خوشه طلایی ساوه برای انتقال امتیاز خود به هر استان دیگر باید حداقل ۵ مورد از مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را رعایت کند.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۳
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ در شرایطی که مالک باشگاه خوشه طلایی ساوه طی توافقی که با مسئولان استانی اردبیل داشته تصمیم گرفته است امتیاز لیگ یکی باشگاهش را به این استان واگذار کند؛ اما هیئت فوتبال استان مرکزی در پاسخ به استعلام اداره ورزش و جوانان این استان در خصوص آخرین وضعیت تیم خوشه طلایی ضمن اشاره بر مصوبه جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در رابطه با شرایط واگذاری سهام باشگاه‌ها؛ انتقال امتیاز لیگ یکی باشگاه خوشه طلایی ساوه را منوط به رعایت ۵ موردی که در مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قید و بر آن تاکید شده؛ دانسته است.

از آنجایی که حسین پرویزی مالک باشگاه خوشه طلایی ساوه پیش از توافق با مسئولان استانی اردبیل با تالشی‌ها پای میز مذاکره نشست و قصد داشت امتیاز تیمش را به صورت استیجاری به باشگاه چوکا واگذار کند؛ از این رو گفته می‌شود او در خصوص انتقال امتیاز تیم خوشه طلایی به استان اردبیل نیز چنین قصدی دارد که در این صورت طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال واگذاری سهام باشگاه‌ خوشه طلایی به صورت استیجاری و غیر قطعی به اردبیلی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

محمدرضا غفاری رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی نیز در نامه‌ای که خطاب به معاونت اداره ورزش و جوانان این استان ارسال کرده در آن به این موضوع مهم اشاره و تاکید کرده است.

در بند الحاقی شماره یک؛ نامه ریاست متولی فوتبال استان مرکزی نیز اعلام شده است که باشگاه خوشه طلایی ساوه دارای بدهی نزد ارکان قضایی، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و انضباطی فدراسیون و هیئت فوتبال استان، صدا و سیما و... می باشد. که یکی از ۵ مواردی که در مصوبه هیئت رئیسه مربوط به واگذاری سهام باشگاه‌ها وجود دارد تعیین و تکلیف کلیه دیون باشگاه به هر شخص (حقیقی، حقوقی، عمومی، خصوصی، دولتی و...) می باشد که باشگاه خوشه طلایی نیز بایستی در این راستا اقدامات لازم را انجام داده و بدهی و کل دیون خود را تعیین و تکلیف نماید.

در بخش دیگری از نامه محمدرضا غفاری به آقای قائم مقامی آمده است به استناد ماده ۸ هرگونه نقل و انتقال سهام، مالکیت، امتیاز، لوگو و برند باشگاه‌ها به هر میزان و به هر یک از عقود و به هر شخص ولو خویشاوندان باید بدوا، به هیئت فوتبال مبدا تایید کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش در استان مبدا و هیئت فوتبال مقصد رسیده و متعاقباً به تایید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز برسد.

از این رو باید مالک باشگاه خوشه طلایی ساوه برای واگذاری قطعی امتیاز باشگاهش به استان اردبیل مجوز خروج امتیاز از استان را از اداره ورزش و جوانان استان مرکزی دریافت کند که با توجه به مخالفت مکرر این اداره در سالیان گذشته با درخواست انتقال امتیاز خوشه طلایی به نظر می رسد حسین پرویزی کار سختی برای دریافت مجوز کمیسیون ماده پنج داشته باشد.

خوشه طلایی فعلا مجاز به انتقال امتیاز نیست!