۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
مس سونگون 2 - داماش گیلان 1؛

داماش همچنان در بحران/یادگاری زینالی در یادگار!

مس سونگون موفق به کسب پیروزی دو بر یک مقابل داماش گیلان شد.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۴

به گزارش "دی‌اسپورت"، در نخستین مسابقه هفته چهاردهم لیگ دسته اول فوتبال ایران، تیم‌های مس سونگون ورزقان و داماش گیلان از ساعت 14 امروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم قرار گرفتند.

وحید شیخ ویسی، بهمن کامل، فردین عابدینی، میلاد محسنی، میثم جودکی، علی نظری، محمد زینالی، حسین فلاحیان، مهدی نجفی، بهزاد نوروزی و محمدطاهر امینی 11 بازیکن اصلی مس سونگون ورزقان را در دیدار امروز مقابل داماش گیلان تشکیل می‌دادند.

مسعود پورمحمد، حسین خیری، آزاد جعفرزاده، مجتبی بیژن، محمد رستمی، پژمان نجات، محمد خرم‌الحسینی، سعید طالبی، آرمین انبساطی، رضا پورمهدی‌آبادی و رضا زاهدتبار نیز بازیکنانی بودند که از ابتدا در ترکیب داماش گیلان مقابل مس سونگون قرار گرفتند.

داماش گیلان که شروع بهتری داشت و سوار بر بازی بود، در دقیقه 24 روی ضربه فنی و استثنایی محمد خرم‌الحسینی به کنج دروازه مس سونگون گل اول را به ثمر رساند و پیش افتاد.
در ادامه مس سونگون روی ارسال‌های نجفی شانس گلزنی داشت که از آن استفاده نکرد و در ادامه روی اشتباه شیخ ویسی نزدیک بود داماش دومین گل را به ثمر برساند که پورمهدی به شکل عجیبی توپ را به آسمان کوبید تا نتیجه تغییری نکند.

داماش فرصت عالی گلزنی را در دقیقه 42 با ضربه عجیب طالبی از دست داد و شوت زمینی این بازیکن در موقعیت تک به تک از دست رفت و در ادامه هم فرصت عالی برای مس سونگون هدر رفت و نمایش مسعود پورمحمد درون دروازه نگذاشت تیمش برتری را در نیمه اول از دست بدهد.

قفل دروازه داماش گیلان بالاخره در دقیقه 65 شکسته شد و توپ ارسالی مسی‌ها از کرنر سمت راست زمین را محمد زینالی با ضربه قیچی تماشایی به کنج دروازه فرستاد.

مس سونگون در دقیقه 85 روی ارسال مهدی نجفی و صحنه‌ای که مشکوک به آفساید و در ادامه خطا روی مسعود پورمحمد گلر داماش هم بود، با یک پاس در عرض و ضربه تمام کننده فردین عابدینی به گل دوم دست پیدا کرد و پیش افتاد.

داماشی‌ها در ادامه نتوانستند گل تساوی را بزنند تا این مسابقه خارج از خانه را با نتیجه دو بر یک واگذار کنند و با 10 امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول لیگ دسته اول بمانند و مس سونگون هم با خروج کامل از بحران و کسب دومین پیروزی پیاپی، 20 امتیازی شد و موقتا در رتبه هفتم قرار گرفت.