۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
هیچ کدام پنالتی نبود؛

نظر مشترک کارشناسان به دو صحنه‌ بازی داماش و خیبر

کارشناسان داوری کشور نسبت به دو صحنه مورد اعتراض باشگاه داماش گیلان و خیبر خرم‌آباد نظر مشترکی دارند.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۷

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ تیم خیبر خرم‌آباد در بازی معوقه هفته بیست و یکم که روز چهارشنبه هفته پیش (۱۵ فروردین) به میزبانی ورزشگاه سردار جنگل برگزار شد، توانست تیم بحران زده داماش را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و با افزایش فاصله امتیازی خود با تیم چادرملو اردکان به عدد ۴ به یکه تازی خود در لیگ یک ادامه دهد.

پس از این بازی دو تیم داماش گیلان و خیبر خرم‌آباد هر کدام به یک صحنه از داوری بازی اعتراض داشتند و معتقد بودند که داور باید در صحنه‌های مورد اعتراض به سود آنها اعلام خطای پنالتی می‌کرد.

در این میان داماشی‌ها که در خانه و در دیدگان هواداران پرشور خود بازی را به تیم پرمهره و قدرتمند خیبر واگذار کرده بودند، پیش از آن‌که نظر کارشناسان داوری را نسبت به صحنه‌‌ جویا شوند پس از پایان بازی اعتراض تند و کنایه‌آمیزی به داوری داشتند، رسانه این باشگاه ویدئوی صحنه مورد اعتراض را بدون کپشن و تنها با کلمه مافیا منتشر کرد و سعی داشت با اتهام زنی دلایل باخت را به اشتباهات داوری ارتباط دهد!

اما کارشناسان داوری نظر مشترک و متفاوت‌تر از لاجوردی پوشان دارند؛ آنها اعتقاد دارند برخورد توپ با دست مدافع خیبر نمی‌تواند خطای پنالتی باشد، حتی کارشناسان اعتراض خیبری‌ها را نیز بی مورد می دانند چرا که معتقدند صحنه‌ای که تیم خیبر به آن اعتراض دارد پنالتی نیست.

نظر سه کارشناس باتجربه داوری کشور را در ارتباط با دو صحنه بازی داماش گیلان و خیبر خرم‌آباد را می‌خوانید.

*نظر کارشناسان در ارتباط با صحنه مورد اعتراض باشگاه داماش گیلان

علی میرزابیگی: توپ به دست مدافع خیبر برخورد می‌کند، اما او به توپ خیلی نزدیک است، اقدام هوشیارانه‌ای هم که انجام می‌دهد این است که اگر دقت کنید دست چپ خود را به سمت عقب جمع و از اینکه توپ به دستش برخورد کند اجتناب می‌کند، قطعا این کار را با دو دست انجام می دهد که نشان دهد قصد زدن توپ با دست را ندارد، این صحنه برخورد در حالت طبیعی بدن است و به نظرم ادامه بازی بهترین تصمیم بود.

محمدرضا اکبریان: توپ از فاصله نزدیک به دست برخورد می‌کند اما دست در حالت طبیعی قرار دارد و هیچ فضایی را اشغال نکرده است، داور جای‌گیری خیلی خوبی دارد، دلیل باز شدن دست مدافع برخورد توپ است و گرنه قبل از برخورد توپ دست در حالت طبیعی قرار داشت و این خطای پنالتی محسوب نمی‌شود و ادامه بازی تصمیم درستی است.

تورج حق‌وردی: دست در حالت طبیعی است و تصمیم داور برای ادامه بازی صحیح بود.

*نظر کارشناسان در ارتباط با صحنه مورد اعتراض باشگاه خیبر خرم‌آباد

علی میرزابیگی: هر چند تماس کوچکی بین بازیکنان است اما موافق اعلام پنالتی و اخطار نیستم.

محمدرضا اکبریان: بازیکن آبی پا می‌گذارد، اما فشار و یا ضربه‌ای که باید برای اعلام پنالتی باشد، کافی نیست، بنابراین به نظر من ادامه بازی تصمیم درستی بود و ای کاش اخطار هم نمی‌داد.

تورج حق‌وردی: خطا نیست و نیازی به کارت زرد هم نداشت.