۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

باشگاه استقلال:‌ تیمی در شأن هواداران خواهیم ساخت

باشگاه استقلال یک روز پس از پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برای فصل آینده تیمی در خور شأن هواداران این تیم خواهند ساخت.
کد خبر: ۱۲۷۶۱۷
باشگاه استقلال:‌ تیمی در شأن هواداران خواهیم ساخت

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ باشگاه استقلال یک روز پس از کسب نایب قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، بیانیه‌ای صادر کرد که بی کم و کاست در زیر آمده است: «آن اشک‌ها که روی سکوها ریخت، گریه‌هایی که گوش نیمکت و رختکن ورزشگاه پاس قوامین را برای همیشه پر کردند، آن فریادها که هنگام شکفتن گل قهرمانی، به بغض فروخورده بر باد رفتن جام ختم شد، هیچ‌گاه از حافظه تاریخی استقلال پاک نمی‌شود.

فصل باشگاهی 03-1402 فوتبال ایران در حالی برای پرافتخارترین باشگاه ایرانی قاره کهن به خاطره‌ها پیوست که حسرتی بزرگ برای آبی‌دلان بر جای گذاشت.

ما جنگیدیم، در جنگی نابرابر، در پیکاری که حتی خوش‌بین‌ترین هواداران هم فکر نمی‌کردند نفس به نفس جام پیش برویم. ما جنگیدیم، چون همان روز اول هم‌قسم شدیم که برای اعتبار این پیراهن، برای این هوادار عاشق به میدان برویم، اما تنها چند دقیقه کم آوردیم. قصد بهانه گرفتن نداریم و ضمن عذرخواهی از همه آبی‌دلان باید بگوییم که جریانی از ابتدای فصل نمی‌خواست بوسه استقلال بر جام را به تماشا بنشیند و در آخر پیروز هم شد؛ آنهم با یک سلسله اشتباهات و اشتباه آخرین که بسیاری از کارشناسان آن را فاحش و مبرهن می‌دانستند. آن جریان البته که صدای خیلی از تیم‌ها را هم درآورد که اعتقاد به رقابت جوانمردانه و شرافتمندانه داشتند.

ما جنگیدیم، با تیمی که خیلی‌ها از روز اول معتقد بودند برای قهرمانی ساخته نشده است. کم نیاوردیم و همین تیم در پنج بازی آخر که مالکیت و مدیریت باشگاه تغییر کرد، چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورد. از چندی پیش نماینده محترم مالک‌، اعضای محترم هیئت مدیره‌، مدیریت باشگاه و مربیان جلسه‌های پیش‌فصل را آغاز کردند تا نقشه راه حضور پرقدرت برای فصل آینده ترسیم شود.

فصل 04-1403 برای استقلال از دیشب آغاز شد. مطمئن باشید تیمی در شأن شما هواداران خواهیم ساخت. تیمی که این بار بر خطاها و اشتباهات داوری پیروز شده و همه چیز در چارچوب مستطیل سبز تعیین شود. فصلی که فقط یک بار بدون امتیاز از زمین خارج شدیم، با جام همراه نشد، اما شرافتمندانه جنگیدیم و تلاش کردیم تا لبخند، میهمان لب شمایان باشد. شما که صاحبان اصلی استقلال و فوتبال هستید.

واقعیت آن است که زورمان به اشتباهات داوری نرسید و ای کاش متولیان فوتبال، با حضور کارشناسان خارجی بی‌طرف، به نقد و بررسی بازی‌های لیگ در چند فصل گذشته و به ویژه لیگی که تمام شد و باز هم به طور خاص چند بازی آخر فصل بنشینند، آسیب‌شناسی کنند و برای فصل بعد اصلاح کنند آنچه را که نباید بر لیگ ما می‌رفت و اتفاق افتاد. توقع زیادی نیست اگر خطایی و اشتباهی رخ داده است، خاطیان معرفی و با آنان برخورد شود. در این راه استقلال تمام هزینه‌های حضور این کارشناسان خارجی را هم تقبل می‌کند، چون معتقدیم این کار دفاع از فوتبال پاک است.

اگر هوادار مغموم را بخواهیم تصور کنیم، بی‌شک شبیه هواخواهان آبی‌دل بود که دیشب خیلی‌هاشان زمزمه می‌کنند:

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است ...

اعتراض به اشتباه‌های داوران را از همان هفته نخست فریاد کردیم و کسی نشنید. شاید اگر VAR در لیگ ما هم مثل خیلی دیگر کشورها از سال‌ها پیش آمده بود، نیازی نبود این همه صدای شکسته در گلو باشیم.

توقع آن است که مهدی تاج رئیس محترم فدراسیون فوتبال که این سال‌ها تمام تلاش فردی و سازمانی خود را برای اعتلای فوتبال کشور به کار گرفته کمک داور ویدیویی را میهمان لیگ بعد کند. قطعاً حضور VAR در لیگ آتی تأثیر جریان ناسالم را در نتایج تا حدی زیادی کاهش خواهد داد. باز هم سر تعظیم و ارادت برابر شما هواداران بزرگ استقلال فرود می‌آوریم و زیر لب خطاب به شما می‌گوییم کنار شما آسیا که سخت نیست؛ کنار شما، آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت».

برچسب ها: استقلال