۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

مانیکونه: تغییر نسل در تیم ملی نیاز به آرامش و حوصله دارد

مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، تغییر نسل در این تیم با آرامش و حوصله صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۱۲۷۷۱۴

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ آنتونی مانیکونه در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: ما خیلی خوب کار می‌کنیم و در حال آماده‌سازی بازی برای ازبکستان هستیم. همه چیز خوب است، در حال بازسازی تیم ملی و تغییر نسل هستیم و بازیکنان جدید را جایگزین بازیکنان قدیم می‌کنیم، اما باید صبر و آرامش داشته باشیم.

وی در مورد بحث آمادگی خط دفاعی تیم ملی تصریح کرد: در این سال‌ها، فوتبال خیلی تغییر کرده است. ایتالیا مثل قبل یک تیم دفاعی نیست و خیلی جهانی، نوین و جدید بازی می‌کند. ایتالیا نیز در حال بازسازی است. وقتی 11 بازیکن برای گل زدن تلاش می‌کنند، همین تعداد باید به دفاع نیز کمک کنند.

مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: ما دنبال تبدیل مسائل منفی به مثبت هستیم. در حال حاضر نسبتاً خوب کار می‌کنیم و خوشحالیم که بازیکنان خوب کار می‌کنند. باید به آینده فکر کنیم. یکسری بازیکنان جدید جایگزین بازیکنان قدیمی می‌شوند. تغییر نسل و جابه‌جایی بازیکنان نیاز به آرامش و حوصله دارد و خیلی سریع نمی‌توان خروجی گرفت.

مانیکونه درباره حضور حضور بازیکنان قدرتمندی مثل جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون ارونوف در ترکیب تیم ملی ازبکستان گفت: ما به صورت منطقی برای پیروزی بازی می‌کنیم. چیزی که اهمیت دارد تلاش ما برای کسب پیروزی است. مهم است که کارایی داشته باشیم و باهوش بازی کنیم.

تیم ملی فوتبال کشورمان آخرین دیدارش در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا را از ساعت 20:30 روز سه‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران مقابل ازبکستان برگزار می‌کند. دیدار رفت این تیم در تاشکند به نتیجه تساوی 2 - 2 انجامید.